onsdag 3 november 2010

vet ni vad det värsta är?



Jag är inte i närheten av att föda. Ingen diarré, inga skakningar, ingen slempropp som avlägsnat sig, inte ens mina förvärkar är av riktig kraft längre. Just nu verkar bebis hur nöjd som helst över situationen, det är inte jag. Jag vet att jag ser ut som en flodhäst på bilden, det är bra av två orsaker. Den första är att jag faktiskt kan dela med mig av bilderna och dessutom vara 100% säker på att dom inte uppfattas som sexuella på något sett. Det andra är att vätska är 100% roligare att gå ner än fett!

1 kommentar:

Linn Hedin sa...

jag hade knappt EN ENDA förvärk under hela graviditeten med Ebba :-) sen vaknade jag bara en natt (helt utan förvarning, HELT) med svag mensvärk i rygg vid 01.30 på morgonen, vid ca 04.00-04.30 var vi inne på förlossningen och kanske vid 7-tiden började jag med smärtlindring och vid 10.23 var hon ute!
Det var totalt annorlunda förlossning mot Gabriel som drygade ut i flera dygn och så hade jag förvärkar i flera veckor före! Så det kan starta PRECIS närsomhelst! Kom ihåg det gumman :-) vila allt du kan! Puss