onsdag 3 november 2010

Onsdag - vecka 38!



Har verkligen kommit in i en "nu-räcker-det!" fas som gör att mitt humör pendlar en del. Allra surast är jag när jag går och lägger mig och med rörelser som inte liknar något annat och pustningar som kan påminnas om tyngdlyftares(?) ska försöka inta en någorlunda bekväm sovställning. Det finns inte.
I förmiddags efter sådär 15 timmars sömn fortfarande på ett ganska dåligt humör bestämmde jag mig för att göra något åt det. Utan ett Egentligen diskutera saken med Dennis smet jag och Engla därför iväg till IKEA, herregud går väl att föda barn i kalmar med om det skulle vara så!
Vi har ganska precis kommit hem med kassarna fulla med allt från julgransprydnader till filtar, porslin och lite lampor. Dessutom har vi ätit köttbullar som det sig bör, mjukglass och med trånande ögon stått en stund utanför lekavdelningen. Engla längtar nu uttryckligen till sin tre års dag så hon kan bli insläppt där.
Det är så roligt för mammor med nyfödda barn gav mig den där blicken (den jag själv gav efter att Engla var född till gravida kvinnor som betyder STACKARS DIG!) och man verkligen ser att folk hajar till när de får syn på min mage och är hjälpsamma och inte alls sådär Svenska som annars medans jag fortfarande går runt i någon slags tro om att magen knappt syns.

1 kommentar:

Zara sa...

Oh Ikea :) jag och maria ska också dit, på tisdag och handla jul saker!

ses på söndag, jag e frisk nu ;)