söndag 14 november 2010

Dagen i korthet



Ligger på soffan och väntar på att Dennis skall bli färdig så vi kan gå och lägga oss. Men det tar tid.
Funderar lite över dagen och kom fram till att dagen bäst beskrivs i punktform. Här har ni!

  1. Engla har vid flera tillfällen frågat om jag kommer i håg förra sommaren när hon var en pojke som hette Anders. Anders uttalar hon ANNNDOOUUURRSS. Nej, tyvärr älskling jag minns inte.

  2. På köksbänken ligger 8 paket saffran. De var extrapris på Ica och de flesta i familjen gör beställningar via telefon till oss. Dennis cyklar som en galning fram och tillbaka, fram och tillbaka till Ica.

  3. Trots att det faktiskt är Farsdag i dag är det jag som blivit firad. Detta i form av ögonskuggor och maskara från dior av min Fd. Svärmor som tyckte jag behövde skämmas bort. Tänk er hur lyckligt lottad jag är som har en så fin fd. svärmor.

  4. Dennis fick ångest över ett elakt sms han hade skickat till mig och gick in på min mobil för att radera det. Jag skulle sedan bevisa att där är massor av elaka sms i telefonen men blev snabbt överbevisad. Jag är helt klart den i vårt förhållande som skickar de elaka smsen. Han skickar sms som "älskling jag saknar dig, tycker du om stuvade makaroner?". Nej Älskling jag tycker inte om stuvade makaroner men jag tycker om dig.

  5. Bebisen blev mycket upprörd när Engla hamnade i en "svacka" tidigare i dag och försökte ta sig ut genom magen. Syskonkärleken när den är som mest äkta.

  6. Till middag åt vi helstekt lamm i ugnen med mintgéle, mycket gott kött just nu för mitt järnvärde. Engla grät första halvan av middagen över att hennes hemska mamma serverade kött i 300 kronors klassen. Jag borde bättra mig och ge henne lite mer nermalda inälvor i form av korv oftare!

  7. Jag ringde pappa och önskade farsdag, han tackade och sedan diskuterade vi bilar i 20 minuter.

  8. Engla sa med gråten i halsen godnatt och "jag vill inte ha någon bebis men ni vill det". Jag profylaxandas det löser sig....

  9. En bekant fick barn i gårkväll som de valde att namnge det namn vi hade tänkt till bebisen om det blir en flicka. Tillbaka på ruta ett.

  10. Jag råkade lägga en röd matta och en rosa strumpa med våra vita nya lakan. De är nu rosa. Men rosa kan ju vara fint.


Inga kommentarer: