tisdag 23 november 2010

Julklappar

Har redan köpt ett par julklappar men är långt ifrån klar. Till Dennis är det enkelt. Bebisen får nog en portion bröstmjölk och en ren blöja. Familjen har detaljerade listor som man helt enkelt bör följa. Min syster Fredrika brukar säga att det inte är så viktigt, men gissa om det är. Det är livsviktigt och inte sällan brukar hennes sambo se svettig och nervös ut redan i november.
Sen har vi Prinsessan Engla. Hon har en lång lista, flera till och med. Dom rymmer allt från Elefanter till lila skateboards och motorbåtar. Hon har inga problem med att uttrycka Önskningar skulle man kunna säga. Engla har ju lite människor runt omkring sig, inte nog med att mina föräldrar är separerade med lite nya uppsättningar utan även Max föräldrar är det. Ovanpå det finns där Dennis föräldrar med morföräldrar och vad som känns som ett par tusen mostrar och fastrar, gudmödrar och gudfäder även det i dubbel uppsättning. Lägg sedan gärna på att Engla är första och enda barnbarnet (sålänge bebisen stannar inne) hos de flesta. Vad jag försöker komma till är att oavsett hur lite eller mycket vi än köper till Engla så blir det alltid för mycket. Blir några få presenter från oss i år skulle jag tro och sedan lite saker som hon behöver.

Underbart tält hittade jag hos blåelefant.se men knappast aktuellt då det kostar lite mer än vad jag normalt betalar för lite tyg och plast.

Inga kommentarer: