tisdag 2 november 2010

Förberedelser


Att hitta kläder som varken säger pojke eller flicka är inte det lättaste. Man kan säga att jag på riktigt med ny ögon sett hur tragiskt rosa och blått Sverige är. Polarn och pyret ställer ju som vanligt upp med en del användbara plagg men deras kollektion för nyfödda är så liten så när man köpt en av varje så har bebisen fortfarande inte så mycket kläder. Har letat efter fina, mjuka och neutrala kläder utan framgång , fram till förra veckan. Lite mjuka byxor, bodys och mössor av vi utökat bebisen garderob med och jag känner mig nu rätt så färdig. Bebisen kan nu födas utan oro att behöva vara missmatchad eller nerkräkt i rosa eller blått.
Behöver dock fixa lite smått till mig innan jag vill kalla mig helt redo och kanske framförallt hem. Helst ska jag hinna med en redovisning och ett seminarium också innan men det ska nog gå. Är ju massor av tid kvar!

Inga kommentarer: