torsdag 4 november 2010

Torsdag

Dagen började hyfsat med att vi fick tillbaka hemtentorna där betyget godkännt stod med vackra bokstäver. Sedan körde jag in till stan för att leta ny mobil, det gick sådär. Ena butiken risade en telefon som nästa rosade. Efter att ha insett att jag inte skulle komma någonstans började jag fundera på att ta mig till dagis för att hämta Engla. Jag kan säga att hade jag inte varit rädd för parkeringsböter och varit mamma med en del ansvar hade jag satt mig ner på en bänk och suttit kvar tills Dennis hade fått komma och bära hem mig.. Jag lyckades ta mig till Dagis, få med mig en minst sagt arg Engla hem, få i henne lite mat och sedan minns jag inte mycket mer. Jag vet att Engla kom med olika dyra ögonskugor och parfymer och bad mig om hjälp för att öppna locken och att jag tänkte tankar som "ähh man kan köpa nya i värsta fall". Jag såg även på Englas blick att hon blev mer och mer förundrad över vad jag gick med på.

Nu har jag i alla fall lyckats ta mig upp och blivit serverad lite mat. Tänk vilken tur att min sambo är bäst i världen och kommer hem och styr upp och ser till att Engla får lite uppmärksamhet.
Nu blir det Polly och soffläge resten av kvällen!

Inga kommentarer: