söndag 14 november 2010

Värkar

Vaknade ganska utvilad i morse med samma status som tidigare. Lugnare än lugnt i magen.
Men så helt plötsligt utan förvarning drog det igång. Först tänkte jag att det inte var lönt att mäta mellan värkarna för jag märkte aldrig något "uppehåll" kändes som om det var värkar hela tiden och att det ändå som utgjorde någon skillnad var topparna på dom. Klockade tillslut ändå värkarna och kom fram till att det var runt 50 sek mellan värkarna och Dennis kom då och då och frågade om han skulle ringa Taxi. Jag sa naturligtvis nej, jag har ju bestämmt mig för att föda nästa söndag och förstod ingenting, vad håller min kropp på med?
Tog en dusch och då började värkarna komma med 3-5 minuters mellanrum istället. Men det ska göra ont ont ont, inte ont så man kan ta sig in i en dusch tänkte jag.
Har i perioder under dagen kommit med olika styrka och gjort allt från jäkligt ont till lite fisont. Men ingen bebis här inte.

Min mage går verkligen in för att hårdträna denna gång. Skrämmande dock när det drar igång på allvar om de börjar med mindre än 60 sek direkt. Med Engla kände jag aldrig värkarna innan det var 2-3 minuter mellan men då hade jag ingen barnvakt att fixa och därmed mindre stress.

Tillsvidare fortsätter vi att satsa på nästa Söndag!

2 kommentarer:

Fanny sa...

När William föddes hade jag bara fem minuter mellan värkarna, fram till krystvärkarna, de vanliga var det kraft i men pauserna var långa. För min del var värkarna helt olika från när natacha kom. Hoppas du får din plutt snart! det är kul att våra magar varit så lika!! och vår viktuppgång. lycka till och kram från Natacha, Fanny och William

Olga Matilda Stevens sa...

haha Ja, det är helt sjukt egentligen! I vilken vecka föddes William? Eftersom du fick en pojke andra gången får jag säkert också det ;)