onsdag 17 november 2010

bebisen

Var inne på förlossningen ikväll eftersom jag inte kännt fosterrörelser på hela dagen vid mer än ett tillfälle. Började med ett ultraljud där dom egentligen bara lugnade genom att titta på hjärtat och visade oss sedan ansiktet. Goa kinder! Fick se i 3d vilket jag tyckte var grymt häftigt!
Låg sedan med ctg kurva vilket visade fina hjärtljud och precis som sist så reagerade bebben mycket på ultraljudsljudet och tog igen rörelserna vi väntat hela dygnet på. Visade även värkar på värkmätaren, en och annan av hyfsad kvalité men de flesta var av fisstyrka. Inga att föda bebisar på.
Efter att ctg kurvan var klar och vi längtade hem till Engla och soffan och kände oss rejält lugnade var det dags för Ultraljud igen. Där gick vi igenom allt och då menar jag allt. Mätte och beräknade fram vikten till 3500 gram. Kollade noga alla organ, hjärtat i närmare 5 minuter. Han kollade flödet i navelsträngen och lyssnade. Kollade mängden fostervatten och hur moderkakan såg ut. Vi fick lov att åka hem och lovade att höra av oss i morgon om bebben inte kom igång igen men att allt såg super fint ut.

Måste säga att eftersom vi var inne förra veckan för samma sak kände jag mig lite dum , man vill inte vara i vägen och ta upp onödig tid men de fick en verkligen att känna tvärtom. Välkomnande och tog vår bebis hälsa på största allvar!

Inga kommentarer: