lördag 20 november 2010

Dagen

Dagen började med lång sovmorgon som fortsatte i någon slags dröm där jag vacknade upp till ett tipp topp städat hem. Mycket märkligt måste jag säga men väldigt uppskattat. Skulle sedan köra en kort väg till affären för att köpa lite nödvändigheter men blev överväldigad av en frihetskänsla där bakom ratten i min nya bil att jag genast bestämmde mig för att köra en bit till och istället handla utanför staden. Väl där insåg jag att jag fortfarande inte var mätt på bilkörning utan tog avfarten mot kalmar. Nästan halvvägs inser jag att av hushållets tre visa/mastercards så hade jag alla med mig och utifall att jag skulle råka föda i Kalmar är det ju bra att se till att Dennis rent tekniskt faktiskt kan ta sig dit så jag vände om. Hela vägen tillbaka, plockade upp Kickan och Vincent som också var sugna på Kalmar och sedna körde jag de 9 milen till Kalmar, 3 vidriga timmar på Ikea tillsammans med resten av hela blekinge och sedan 9 mil tillbaka. Klockan han bli halv sex innan vi var hemma igen trötta och belåtna redo att boa klart det sista.

Nu blir det sängen. Kvällen har vi haft det mysigt här hemma med Mamma och storasyster, ätit Lussekatter och druckit glögg.

Inga kommentarer: