tisdag 25 maj 2010

Sitter inne på ett Café nu och försöker komma igång med tentaplugg. Det går sådär. Jag sitter nästan alltid här när jag pluggar, det gör många i vår klass, saken är den att jag tycker det är stans sämsta. Jag tycker allt dom säljer är torrt, dyrt, tråkigt och rent ut sagt smaklöst. Ändå går jag hit. Ofta köper jag inget, smiter in och sätter mig bara, idag kände jag mig tvungen. Köpte ett bakverk, det står fortfarande orört trots att jag har varit här i över en timme. Bullen gör att jag kan försvara att jag sitter här.

Morgonen var lugn, Engla vaknade klockan sex men lät mig sova med små avbrott för önskemål om toaletthjälp, frukost, välling och lite gos till klockan halv nio vilket jag kände mig nöjd med.

Lämnade på förskolan vid halv tio där dom små barnen bakade paj och dom stora var påväg till piratfest och ja nu sitter jag här.

Har ringt massor av telefonsamtal hela morgonen, till chefen, till skolan, till barnmorskan , till Dennis osv. vilket känns skönt att ha det gjort. Barnmorskan och jag pratade lite om att jag svimmar i tid och otid, om viktnedgång och foglossning och kom överens om att jag skall försöka ta det lugnare och inte stå still i längre stunder. Blir det värre skall jag komma in för provtagning.

Inga kommentarer: