onsdag 26 maj 2010

3d/4d ultraljud



När jag väntade Engla fick jag göra totalt 5 ultraljud. Jag var i mycket större behov då att bli bekräftad på att allt gick som det skulle och kände mig väl omhändertagen av barnmorskorna jag kom i kontakt med under mina 9 månader. Nu när jag väntar mini är det annorlunda. Jag går inte privat nu, inte nog med det så bor vi i en mindre stad nu där man valt att försöka undvika ultraljudsundersökningar så långt som möjligt.

Vi kommer att göra den vi får från landstinget i vecka 17 och ser fram emot att se vårt lilla pyre men efter viss diskution här hemma tog jag beslutet att vi även skulle köpa ett extra ultraljud som skall göras i vecka 25.

Anledningen till diskution beror på att man avråds från att göra ultraljud i annat än medicinskt syfte eftersom forskare inte helt delar åsikter kring hur det påverkar barnet. Efter att ha läst alla artiklar jag kan hitta om ämnet och själv genomgått åtminstonde hittils 6 ultraljudsundersökningar har jag kommit fram till att vi skall göra även denna.

Vi kommer får med 50-60 bilder med oss hem och en dvd film där vi får se hur bebisen rör sig i magen och just nu känns det som allt man kan önska sig.

Inga kommentarer: