tisdag 18 maj 2010

Barcelona

Underbart väder och kläder i massor som vanligt bjuder staden på!
Vi står mellan valet att hänga på stranden eller shoppa varje dag men är nu äntligen klara med shoppingdelen, så nu är inte den ett problem längre. Som om det var ett problem. Knappast.

Igår valde vi alltså Shopping före stranden efter att noga ha kollat upp vädret inför resten av veckan. Vi vill ju inte chansa. Jag och Engla tog i lugn och ro tåget in till Pl. Cataluna och började genast fynda. Tog en fika som senare fick Engla att stillsamt somna. Jag tittade i lugn och ro vidare och hittade lite till.

När jag kommit i på Sephora var jag, mätt, sval, pigg och välmående och började genast prova smink i massor. Ganska snart kom en anställd som kunde Englska fram till mig och började hjälpa mig och prova ut vad jag skulle köpa. Medans vi provade ögonskuggor hände något märkligt.

Jag minns att jag blev irriterad över att allt folk höll på att störa mig medans jag sov, att jag inte förstod vad allt spring jag hörde runt om kring mig berodde på. Varför detta kaos? Jag såg någon som slet upp en ledsen Engla ur vagnen och hur det kom kalla handukar i ansiktet på mig. Vad pinsamt , jag insåg att jag hade swimmat.

När jag förstod vad som hade hänt och kunde trösta Engla insåg jag att det stod 7 personal kring mig och pratade om bebisen i magen och att jag måste vila. Jag kunde bara tänka på att det var hemskt att jag en dag när 7 snygga välsminkade tjejer stod och stirrade på mig så var jag sminkad med två olika färger på ögonen och med ett otvättad strandhår.

Inte nog med det , resten av personalen inklusive personalschefen kom snart med vatten och choklad och jag försökte bryta stämningen med ett "Ja och sen behöver jag en ny maskara också".

När jag och Dennis pratade senare på kvällen berättade jag om min fynd, om väskan jag köpt för 9 Euro, om tröjorna för 15Euro styck, om skorna för 19 Euro och så vidare. När jag kom till Sephora inköpen blev det ett lite snabbare mumlande. "Ja och så köpte jag lite smink också för 90 Euro...."

Dennis blev tyst "Oj, men det lät väl kanske inte riktigt som ett fynd?"
Mitt svar blev "Ja men vad tror du, efter att ställt till med en sån scen var jag ju så illa tvungen att köpa en del!"

1 kommentar:

Linn Hedin sa...

ta de lugnt nu i fortsättningen! vill inte höra talas om någon olycka! hoppas du & engla har det underbart i barcelona!