onsdag 8 december 2010

Min dotter är coolare än jag


Igår morse när vi lämnade Engla på dagis hade årets bilder kommit. Roligt tyckte jag! Dennis hade tittat på de dagen innan och sagt till mig att de var ganska bra. Jag tog upp ensambilden och blev direkt besviken. Den var ingen hit. Tråkigt, men herregud vi har alla lite dålig fotograferingar i ryggsäcken tänkte jag. En sekund ungefär han jag tänka att de ju faktiskt hade gruppbilden också innan jag såg det hemska. Vad har vi gjort fotografen? glömde vi betala korten förra året? Engla var omphotoshoppad till gris. Jag var i chock. När vi kom hem började jag till och med gråta. Inte för något jäkla korts skull utan över tanken på hur stolt Engla var när hon valde kläder till fotograferingen, över hur hon fixat sitt hår med klämmor, över hur hon stolt berättat att hon var stor nog att sitta själv på bilden. Jag grät och Dennis tröstade. Vi bokad tid till ny fotografering och jag fick lova Dennis att inte visa mina känslor inför Engla. Hon kanske skulle tycka att hon var fin.
Engla kom hem från dagis, jag tog på mig bästa skådespelar-mamma-ansiktet och satte mig med Engla i soffan för att visa dom fina fotona. Engla började genast skratta och berätta hur hon gjorde när fotografen tog bilden. Hon visade och visade att även kompisen Ante gjorde samma min. Hon tyckte det var supercoolt och började dansa segerdans i soffan.
Min dotter är coolare än mamma.

2 kommentarer:

Zara sa...

Hehe, de är inte alla som vågar göra en sån min på sitt dagis foto :P
kul att hon var nöjd i alla fall.

Emelie, Mys mamma sa...

Hahahaha :) Jag fullkomligt älskar din blogg. Och som
Jag skrattade när jag läste detta inlägget.