måndag 6 december 2010

Måndag

Vaknade vid 11 efter en hyfsat bra(?)/Dålig(?) natts sömn. Jag minns att Wilmer har pratat (ja alltså gurglat) vid något tillfälle, jag vet att vi har haft lampan tänd hela natten och att Engla kom in och la sig någon gång under natten, mer vet jag inte. Jo ett blöjbyte minns jag också. När jag vaknade hade Dennis lyxigt nog redan börjat skriva på vår projektplan sedan några timmar tillbaks och var redan på vad vi tror är god väg. Lagt ett par timmar på artikelsökningar och nu känner vi oss färdiga för dagen. Ska snart åka iväg och hämta Engla och våga oss ut på vägarna för att storhandla. Handlade Fredagen innan Wilmer föddes vilket börjar kännas som ett tag sedan och kylen skvallrar om att det är tid.

I morgon är det BVC besök. Jag vet inte om det beror på att det är andra barnet eller om det beror på att alla vet att vi läser till sjuksköterskor och jobbar inom vården för nu är det annat än med Engla. Bvc sa nämligen på hembesöket att om jag tycker det blir larvigt att komma och väga honom en gång i veckan när vi har sån koll på läget kan vi strunta i det och sedan berättade hon sanningen om D droppar (tidigare A-D droppar). Det jag trott hela tiden. Kändes som lite "inside information".

En annan sak jag tänkt på angående andra barnet. De har berättat att jag inte får lämna honom själv på skötbordet, måste ha mössa på honom utomhus, ska bada honom i 37 grader och inte bör använda napp innan amningen är igång. Saker man med säkerhet minns sedan första barnet. Däremot "glömde" de att informera om knipövningar, när stygn trillar av, känslostormar när mjölken rinner till, hur länge avslaget håller på och hur och när man anmäler faderskap. Saker man med säkerhet har glömt med andra ord!

Inga kommentarer: