tisdag 22 juni 2010

Vecka 19!



Jag vet att jag ser mer död än levande ut på bilderna men till mitt försvar har jag precis jobbat i 9 timmar och sedan kommit hem för att laga en god måltid som slutade med att jag minuter innan bilderna togs låg utslagen vid toaletten och kräktes som en gris. Vecka 19 och jag kräks ungefär 1 gång i veckan nu. Ganska så bra får man ju säga!
Vikt. 60,5
Bebisen rör sig mycket vissa dagar, andra dagar får jag nöja mig med någon enstaka buff. Men även dom minsta buffar värmer hjärtat och just nu är jag inne i en period då jag knappt kan minnas hur hemskt det är att vara nygravid. Hur ont av foglossning jag haft, yrsel, trötthet och värk i kroppen. Nä , just nu är jag härligt gravid, precis börjat få en liten mysig mage, känner mig ganska pigg, frisk och levande!
För er som är nyfikna så har vi valt att avboka vårt 4d ultraljud eftersom jag och Dennis upplevde det som om bebisen nästan drabbades av panik vid förra ultraljudet och vi tycker det ultraljudet var mer än nog vad vi behöver utsätta den för. Nu får den vara i fred inne i magen tills den äntligen kommer ut till oss.

3 kommentarer:

Linn Hedin sa...

Åh gosmagen! Såå fiiin!!

Fanny sa...

vilken fin mage du fått =) ska bli spännande att se om ni får en pojke eller flicka. du mår lite som jag mådde, jag kräktes mycket fram till vecka 16 sen blev det bättre =) iallafall inte lika ofta.

olga sa...

Tack :) Ja, det är faktiskt kul att inte veta känner jag nu,för man vet ju verkligen inte. Man kan gissa, dra slutsatser och så men inte veta säkert! Men tänkte på det så sent som igår Fanny, det låter precis som när du beskrev för mig tidigare i graviditeten om när du var gravid med William. Och vår förra graviditet var ju väldigt lika, vi var störst (enorma) och födde sen på samma dag ;)