lördag 12 juni 2010

Vaknade sjuk i morse men halsont och värk i hela kroppen. Lotta som sovit här i natt erbjöda Engla att följa med till aspö och innan jag ens hade hunnit upp ur sängen kom Engla in i rummet och sa "mamma en puss, hejdå!" med packningen redo. Vid halv tre hämtade jag Engla nere vid färgan där Lotta stod och väntade med två barn sovandes i bilen, två vagnar , en hund (inte av mindre modell, den största såklart!). Vilken kvinna!

På vägen hem tittade vi lite i affärer men eftersom jag inte mådde bra och Engla var trött kände jag det var bäst att vi gick hem innan jag av misstag skulle gå ur butikerna med saker jag glömt betala för, ja ni hör. Dimmigt i huvudet.

Köpte med mig jordgubbar och glass hem och erbjöd eftersom det är lördag Engla godis.

JAG: "Älskling ska vi köpa lite godis, tänk så mysigt nu när det är lördag!"
ENGLA: "Inte idag Mamma, en annan dag. En annan dag."
JAG: "Okej?!!!!"

Hon är stor nu, först sticker hon iväg hem till en kompis utan mig, vinkar lite halft hejdå och bara sticker. Sen berättar hon för mig att det inte blir godis för min del idag, en annan dag är det som gäller och jag får snällt vänta.

Inga kommentarer: