fredag 18 juni 2010

Sushi i karlskrona

Eftersom jag faktiskt bor här, just nu i alla fall och tycker att staden är fantastisk när det kommer till det mesta vill jag ju också tro att det måste finnas ett ställe som gör god Sushi. En liten utvärdering hittils.

  • Racha Thai & Sushi. Pris, 124 kronor för 8 maki & 4 nigiri.

Betyg. Okej, riset var okej, smakaderna kom tyvärr inte fram, mer majonäs i rullarna! Stora bitar. (Stället jag åt från idag). Ganska stort utbud.

  • Royal thai. Pris 146 för 13 bitar. 10 kronor extra om du byter ut något per bit.

Standard Sushi, har väldigt litet utbud men helt klart ätbar Sushi, dom klarar riset bra. Dyrt. Deras rullar är vidrigt tråkiga och finns bara 2 olika sorter, båda crabfish.(kan vara jag som förätit mig).

  • Tokio Sushi 110 kronor för 13 bitar mix.

Bara testat en gång, katastrof. Varmt för klibbigt hårt packat ris. Kan ju vara en dålig dag så vi ska ge dom en chans till.

Inga kommentarer: