måndag 14 juni 2010

Sjuk var det här

Tredje dagen på tortyren. Vilket magiskt virus! Helt sjukt att något så litet så att jag med blotta ögat inte kan se när det attackerar och smyger sig in kan göra så stor skada. Muskel och ledvärk, näsblod, kräkningar, huvudvärk, yrsel, ONT i halsen, torrhost som övergår till slemhosta, nästeppa och subfebril. Håll er borta, det här önskar jag ingen.

Jag blir lite som man skämtar om att män är när dom är sjuka. Jag tycker farligt mycket synd om mig själv, tror att jag är mer sjuk än vad som är rimligt i förhållande till virusmängd och styrka, att jag tagit nytt rekord i sjukdom. Även efteråt när jag tillfrisknat minns jag tillbaka på dom traumatiska dagarna och beskriver gärna för andra hur dom upplevdes. Jag gillar inte att vara sjuk så enkelt är det.

När Dennis gick för en stund sedan frågade han om han skulle köpa med något till mig. Jag vet inte om jag lät extra ynklig på rösten när jag försiktigt sa "Sushi hade varit gott..." Men han svarade i alla fall genast. "Klart du ska ha Sushi älskling!"...

Inga kommentarer: