tisdag 15 juni 2010

Lögn

Jag har väldigt få gånger blivit svartsjuk i något sammanhang alls när det kommer till mitt och Dennis förhållande. Jag har aldrig varit orolig att han skulle vara eller ens intressera sig för någon annan. Vi brukar festa tillsammans och då är det ju naturligt att det inträffar att någon visar uppenbart intresse för någon av oss vid något tillfälle. Det rör mig inte ryggen, kul att någon tycker min pojkvän är lika het som jag tycker han är.

Men. För där finns ett Men. När det kommer till ex är det känsligare. Inte när det kommer till mitt ex, eftersom han minst sagt existerar, läser säkert till och med det här och tillhör ju på sett och vis fortfarande en del av min familj. Vi är ju föräldrar till världens bästa tjej!
Men Dennis har ju och ex, två riktiga för att vara exakt. Det äldre av dom stör mig inte alls, dom umgås väl inte precis som vänner men jag tycker absolut att dom kan träffas, har till och med uppmanat Dennis att fika med henne, varför inte?

Men, sen finns det den där andra. Anledningen till att det är känsligt beror på att det fortfarande fanns känslor och oavklarade saker kvar när jag och Dennis träffades vilket jag tror sårade åtminstonde minst två av oss tre. Men jag trodde ändå att jag var tillräckligt mogen och vuxen för att inte bry mig. Svarsjuka är äckligt och fult.

Dennis har gjort som alla killar gör, berättat om hennes dåliga sidor, aldrig om dom positiva. När jag frågat om hon var snygg, berättat att hon var.."okej". Ja ni förstår.
Men Facebook, dumma Facbook. Helt plötsligt finns hon där, Vacker, Snygg, enorma helt fantastiska bröst, solbränd och fin. Långt ifrån min fantasibild. Alldeles för lång ifrån.

Nu sitter jag här, inne på fjärde sjukdagen, 10 kilo sambofett, hyfsat blek, gravidhy (och då snackar jag inte om någon jävla mamma-glow!) och utan rakhyvel till att avlägsna skogen på mina ben. Fy fan för mig idag, någon gammal t-shirt jag köpt på veromoda långt innan Engla ens var född eller är den ärvd? Ett par rosa mjukisbyxor köpta någon gång samtidigt och med trosor som har ett hål i sig , förmodligen för att även dom har ett bästföre datum passerat för 7 år sedan.

Nu ska jag duscha. Behöver jag motivera varför?

1 kommentar:

Vi2blir3.se - Malin sa...

Men tänk han valde än då dig, de är dig han lever med.. de är dig han skaffar barn med =)

Visst måste ändå du vara fantastisk då?! Jo =)