söndag 13 juni 2010

Girls night out





Magen ville ut och röra på sig lite och jag och Lotta har alltid för lite tid att träffas så när vi väl gjorde slag i saken blev det utan barnen. Ja alltså, den i magen fick följa med så klart.
Vad vi åt behöver jag nog inte prata så mycket om. 13 bitar senare funderade jag på att beställa inte 13 bitar till och hade det inte varit för att jag faktiskt inte är ekonomiskt oberoende så hade jag gjort det direkt.

Efter lite middag gick vi vidare till stars ´n stripes och drack drinkar. Alkoholfritt natruligtvis , dock inte för lottas del vilket skulle visa sig vara till stor fördel senare. När vi drukit upp gick vi vidare till bion, sex and the city 2. En kort recention?

Det kändes som att bli levande begravd, söndermald och uppäten av maskar att genomlida timmarna i salongen. Vilken skit. En snedvriden reklamfilm om arabvärlden. Värsta jag varit med om. Och det var väl här någonstans jag insåg att alkohol kan vara till nytta. Lotta uppfattade nämligen inte värst mycket utav filmen utan tyckte livet var ganska bra där och då.

Efter bion var jag riktigt trött men för sakens skull gick vi ut och drack någon drink till innan vi slutligen begav oss ut i vinternatten och hem. Ja okej, Juninatten som upplevdes som vilken natt som helst i december.

2 kommentarer:

Zara sa...

Gilla du inte den? fast du gilla ju inte 1:an heller..
Jag o Malin såg den förra veckan, jag gilla den. den var väldigt vågad. samtidigt som det var en vanlig feel good movie ;)

olga sa...

Vågad? Den var sååååå tråkig. Ettan var en bra bioupplevelse men bra mycket sämre än serien när man såg den en andra gång. Fortfarande tittbar och stundvis riktigt rolig. Den här var en så stor katastrof till film att om jag hade medverkat hade jag bytt namn och bytt jobb.