onsdag 9 juni 2010

Det är kul att prata med barnet?

Okej va? Min widget här bredvid bloggen säger just det. "Det är roligt att prata med barnet". Jaha oj, ska jag hinna det också. Vi klappar magen dom gånger jag minns att jag är gravid och ler när den sparkar. Jag tänker mycket på mini som jag blir mer och mer övertygad om att det är en pojke och njuter av att plannera och boa här hemma. Men pratar? Nej, jag är nog inte där riktigt än tror jag, jag pratar om den men inte riktigt med den. Jag påstår att det är bebisen som vill ha saker när jag är hungrig och låter mig impulsköpa bakelser, sushi och räkmakor för löjliga summor. Men pratar? Vad ska man säga?

"Åhh va duktig du är på att buffa, lite hårdare så märks det även när jag inte är stilla?"
"Vill du ha en blå eller grön filt?" "Är du för eller emot att födas hemma?"

Inga kommentarer: