torsdag 10 juni 2010

Gravid-begär!

Kom hem för en liten stund sedan helt slut efter allt jag jobbat i veckan. Sista timmen på jobbet var riktigt jobbigt med mycket foglossning och ont i fötterna. Idiot som jag är hade jag dessutom läst fel på schemat så egentligen skulle jag bara jobba till 15.

I morgon ska jag och en vän ut och äta, gå på bio och sen även ut och ta något att dricka. Alkoholfritt naturligtvis. Eftersom vi pratat om att äta sushi googlade jag här hemma lite på menyer i karlskrona och blev då grymt sugen så nu är Dennis påväg hem med en tolv bitars till mig. Jag har väl inga direkta kravings, eller egentligen. Skulle Dennis komma hem utan Sushi nu skulle jag nog börja gråta. Jag behöver Sushi, vårt barn behöver Sushi.

Läste att läkarna i Japan uppmanade gravida att verkligen försöka äta Sushi varje dag så jag får väl gå på deras linje då.

Jag blir nästan som ett djur när begäret kommer, vattnig i munnen, okoncentrerad, paralyserad, irriterad och berädd att gå över lik. Ju längre i det här inlägget jag kommer ju mer inser jag att jag har ju tusan Kravings. Inga små kravings heller. Ge mig Sushi!


Det kommer bli en dyr graviditet.

Inga kommentarer: