tisdag 15 juni 2010

Jag känner lyckan rusa genom kroppen



Organisera mera! Känslan som infinner sig när jag som besatt köper den ena förvaringslösningen efter den andra. Mitt hem nästan andas organisation snart. När man öppnar en garderobsdörr och snabbt slänger sig undan av ren vana över att få allt över sig men snart upptäcker att allting är stilla, ingenting attackerar, allt ligger ihop vikt, sorterat efter användningsområde, den känslan är magisk.
Det här mina vänner är ett otroligt bra medel för att förebygga de flesta hjärtsjukdomar som tyvärr många börjar med just; STRESS!.
Inte bara kan man se förvaring och organisation som hälsofrämjande, ja rent av som en sjukdomsförebyggande åtgärd, man kan även se det som en av grundstenarna i ett förhållande där man faktiskt inte drömmer om att kasta saker efter sambo och barn när ingenting går att hitta, någonsin.
I morgon ska jag jobba och det är nog tur, annars är risken stor att jag går till överdrift, men på riktigt. Går det? Jag känner lyckan.

Inga kommentarer: