torsdag 29 juli 2010

Vecka 24





Jag:
Jag mår toppen! Pigg och glad för det mesta. Fortfarande en del känslostormar som jag åtminstonde väljer att skylla på graviditetshormoner, bekvämast så och gör det lite mindre pinsamt att gråta floder åt löjliga scener i dåliga serier eller varje gång jag får för mig att Engla på något vis kan känna sig ledsen eller sviken.
Är inte sugen på något speciellt men mår väldigt dåligt när jag äter socker, har kontrollerat blodsockret på jobbet och det beror inte på det.
Vaknar flera gånger per natt av kramp i benen men sover annars mycket bra bortsett från störda drömmar om patientmord, hur jag blir mördad eller hur jag funderar över hur jag skall göra mig av med kroppar. Ni hör, störda var det.
Något lite roligare är att vi börjat smygköpa lite kläder till bebben, och högarna växer snabbt men det är ju bara roligt. Vikt 61,7 + vilket innebär en viktuppgång på -05 kg sedan
Bebben:

Mycket livlig just nu och har sin vildaste period efter klockan 20.00 på kvällen. Har svarat på knackningar genom att göra samma sak tillbaks, en lek den och jag underhöll oss med sådär 20 minuter eller så. Reagerar mycket på Dennis röst och dansade i magen (tolkade vi det som då) när vi spelade gitarr för den. Namn är fortfarande mycket oklart och leder till diskution.
Engla: Frågar om inte bebisen kommer snart, klappar och pussar magen och frågar hela tiden om vad vi köpt till bebben, man får inte längre bara köpa saker till henne utan gärna helst till bebben samtidigt. Stolt storasyster hittils helt enkelt.

Inga kommentarer: