söndag 4 juli 2010

Pigg?


Nä, jag ser nog inte så pigg ut så här på morgonen. Svullen i ansiktet av för lite sömn och med tydliga tecken på att ha jobbat för mycket. Jag vill inte jobba idag, det bara är så. Vill inte. Det som håller mig uppe är tanken på att sluta i eftermiddag och att Engla kommer idag. När man jobbar kvällspassen jobbar man nästan alltid morgonpasset dagen efter, detta för patienternas skull såklart men fy va jag tycker det är hårt. Är fortfarande trött i benen och kroppen när jag vaknar. 5 och halv timmes sömn räcker inte för mig som vanligtvis brukar vilja ha minst 10.
Men helgen har inte bara varit jobbig, mamma kom hit i lördags vilket fick mig att få tummen ur och städa här hemma. Känner nästan inte igen mig här nu, va fint vi bor! Inte nog med det så skrev jag äntligen en av mina hemtentamer till sommarkursen i Sociologi jag läser.

Inga kommentarer: