lördag 10 juli 2010

Min flicka!


Ganska tidigt i min graviditet började det spekuleras i kring könet på barnet. 99 % av alla jag pratat med känner sig övertygade om att det är en pojke. Alla bygger det på olika tankar och idér och det ända jag vet säkert är att 100% av alla myter kring det där är överbevisade och ofta rent av fel. Vi vet inte helt enkelt. Jag vet inte vilket kön, inte du heller. Tro så mycket ni vill, bebben kommer 23 november då får vi se.
Men, Engla är i alla fall också säker på att det är en pojke, och förbereder mycket inför bebbens ankomt till familjen. Allt detta tjat om pojkar har fått mig som nästan allt klätt Engla kanske en aningen pojkigt att helt plötsligt få en överfull garderob av rosa, lila och ganska flickiga kläder. Någon slags inre panik kring att jag kanske inte får någon mer flicka. På bilden till exempel hade aldrig tagit sig in här för ett par månader sedan, nu är den omgiven av liknande vänner.
Engla var skeptisk till en början, undrade var allt svart, blått och vanligt tagit vägen men titta så fint hon matchat idag, till och med rosa skor har hon valt. Engla väljer alltid kläder själv och jag vill därför frånsäga mig allt ansvar kring matchningar. Jag kanske borde försöka påverka ibland men tro mig, hade ni provat hade ni förstått att envisa tvååringar som KAN SJÄLV bör låta hållas ibland för husefridensskull.

Inga kommentarer: