lördag 10 juli 2010

Lördag




Vi smälter! Herregud va varmt, till och med nu halv nio på kvällen är det tryckande värme utifrån. Har haft en mysig lördag och kom inte upp ur sängen för en Engla kom in och berättade att det var lunch. Cyklade sedan ner till Stranden och mer eller mindre bodde i vattnet. Engla är verkligen ingen badkruka utan hoppade glatt samtidigt som hon sa "ISKALLT!" och skakade tänder. 19 grader i vattnet är väl helt okej, bättre än 17 som det var för två veckor sedan!


Eftersom både Engla och jag tycker det är lika roligt att cykla just nu cyklade vi efter stranden igenom stan och vidare en bit utanför och handla. Jag frågade Engla vad hon tänkte på eftersom hon satt helt tyst därbak men fick nästan genast ett sovande huvud i ryggen som svar.


Kom hem lagade Tacos, somnade på soffan och sitter nu och njuter av ett iskallt glas fläderblomsaft. Saften blev för alla nyfikna jättegod! Om jag är förvånad? Jo, det där med recept är inte min starka sida, jag har fått för mig att det räcker med att man lagar allt med kärlek så blir det bra. Stämmer bra i bland, i bland sämre.



Inga kommentarer: