tisdag 13 juli 2010

Morgonmys

Jobbade kvällen igår så var inte hemma fören runt 22.00. Engla sov naturligtvis och jag fick nöja mig med att bara titta och pussa på hennes mjuka kinder.
När Engla vaknade i morse hade hon sedan massor att berätta. Hon berättade om att dom hade handlat mat, jordgubbar till mamma och glass till Engla. Om bus och hopp i sängen, om Bolibompa och viktigast av allt. Hon hade fått hjälpa till att bära kassarna.

Engla: "Engla bar matkasse!"
Jag: "Oj!!, Ja men du är stark du Engla, jättestark!"
Engla: "Ja, jag är stark, pippi också stark, jättestark!"
Jag: "Ja, Pippi är starkast i hela världen, hon kan lyfta hela hus!"
Engla " Mamma är BÄÄÄST i hela världen!"
Jag: "Nä Engla!"
Engla: "Nä MAMMA!!"
Jag: "Nä Engla"
Engla: "Nä mamma!"
Jag: "Måste varit tungt för Dennis att cykla med all maten?"
Engla "Nej mamma, inte tung, Jobbigt!".

Inga kommentarer: