lördag 10 juli 2010

Det där med ord.

Engla är otroligt duktig på att prata tycker jag som förälder naturligtvis och imponeras varje dag när hon säger saker. I bland förstår jag inte genast vad hon säger för jag tror mindre om henne. Idioti kan man säga.

På stranden idag lagade hon en "god pesto", en "pesto"? Det finns "vackra väggmålningar" i trappuppgången tycker Engla, "vackra väggmålningar"? Kanske inte två av de bästa exempel jag hört, jag glömmer ju allting men ni förstår poängen, det går snabbt nu!

Roligast är nästan att allting hon gör påminner henne om gamla minnen, till exempel idag när hon helt plötsligt började skrika efter en napp, när jag väl köpte en napp till detta napplösa barn som aldrig haft napp blev hon genast nöjd och sa med nappen i munnnen, som Gala mamma!. Kusin Gala och Junia pratar Engla mycket om men har inte träffat sedan början av Maj.

Inga kommentarer: