tisdag 28 april 2009


Jag är nog rätt lugn som mamma, oroar mig inte för mycket. Skulle jag vara rädd för att Engla ska bli förgiftad av allt som man absolut inte ska äta (enligt mig) men som hon lyckas stoppa i munnen ändå skulle jag vara en väldigt stressad person. Men jag brukar resonera lite i stil med "är det giftigt kommer hon spotta ut det" och när det kommer till allergi så är jag en av dom som hävdar att vi tvättar händerna för ofta och bor för rent.


Detta har fungerat ganska så bra, när alla andra barn låg sjuka i vinterkräksjuka på Englas dagis var hon ensambarn där. När samtliga av hennes vänner låg med feber och snor lekte Engla pigg och frisk. Och så har det varit fram tills i dag.


Jag nämde på Dagis innan idag att Engla aldrig varit sjuk, hon har aldrig ens haft feber. Något de blev lite chockade över. Lite snor och snörvel är det alltid men inte mer än så.Men till det värsta. Jag glömde säga "peppar,peppar, ta i trä".


Kvällen avslutades med en matt Engla som ville mysa (mellan leken) i mammas knä och somna till ljudet av tvn i soffan. Med 39.2 graders feber.

Och jag har förvandlats från vansinnigt trött till en orolig hönsmamma som springer in och ut med termometer och alvedon och som helst av allt vill bära in Engla till mitt rum och ha henne riktigt nära.



4 kommentarer:

Max sa...

Nu har jag bokat ett 4 stjärnigt hotell till mig och Engla nere i Hamnen på Karlskrona, så Engla kommer få semester ett par dagar :-)

Zara sa...

e hon sjuk? då e vi två. antingen e det jag som smittat henne eller tvärt om :S

olga sa...

Max, det låter bra. Men du vet jag har telefon, du behöver inte föra en konversation via min blogg.
Zara: haha säkert hon som smittat dig, antar jag också blir sjuk så fort det finns tid!

Max sa...

Nu råkar ju min kommentar vara ett svar på ditt inlägg, hon är sjuk och har det tufft. Lite semester med sin pappa kommer hon må bra av.
Så lite mindre av dom spydiga kommentarerna tack.