tisdag 21 april 2009

Den var bra!

Ja den gick vi nästan på. Vi sitter i skolan som jag nämnde inlägget precis och "pluggar". Det låter bra i alla fall. Helt plötsligt kommer det fram två amerikanska killar och ber om "hjälp" med en tenta de skall skriva i morgon, de behöver hjälp med det svenska språket. Snäll som jag utger mig från att vara hjälper jag dom, vi skriver ingående om deras land, om deras intresse familjemedlemar. De tackar artigt för hjälpen och går. Nu står han minsann här igen bredvid, och den här gången berättar han story of his life på svenska. Bra svenska dessutom. Han berättar blandannat att han är ganska bra på svenska och att han bott här i 1 år och 2 månader. Känns väl sådär sant att de behövde hjälp att skriva 5 meningar på svenska om sig själv.

Jag hör förtillfället Gulli "VAAAAACKERT, vackert land. VVVVAAACKERT land. Som i VVVAAAckert." Känns som om hon också genomskådat dom med tanke på tonläget hon nu använder.

Inga kommentarer: