måndag 27 april 2009

Hade en underbar lördag med Truls och Miranda i slottsparken i helgen som var. Vi åt thaimat och pratade om Bröllop och studier. Miranda Läser till Jurist, jag till sjuksköterska och medans vi pratade så stötte vi på visa , låt oss kalla dom "krockar". Miranda frågade mig hur det hade gått på redovisningen vi hade haft i veckan och jag svarade ganska kort och snabbt
"Det gick bra, vi sjöng en sång"

Miranda blir tyst en sekund innan hon tittar lite förvånat "Sjöng en sång?"

Mitt svar blir utan minsta tanke på att det jag sagt var konstigt "Ja, en sång..."

Tystnad

"Men alltså, vi sjöng en sång för att lätta upp stämningen lite..."

Tystnad

Jag nu lite mer fundersam "Hjärtat är vår stora pump som pumpar runt allt blod,... tralalalala"

Tystnad.

Miranda: "Okej, det där är nog inget som någon på min utbildning provat..."

Tystnad.

1 kommentar:

Zara sa...

Haha, det lät så kul :P