söndag 26 april 2009

Innan jag blev mamma

Engla spenderar dagen med Pappa och Farmor idag, därmed är jag barnfri. En väldigt konstig känsla. Jag har varit utan Engla sammanlagt 4 gånger vid det här laget och kanske är det första gången idag som jag på allvar kan uppskatta egentiden detta ger mig.

Har ätit frukost i lugn och ro, pluggat på en nivå som är okej dagen innan tenta, städat lite, dansat runt i underkläder mycket (frågade mig då och då om jag verkligen brukade göra detta innan jag fick barn men vem bryr sig, kan man så ska man.) Lyssnat på dålig musik utan oro att skada Engla. Har provat samtliga av Zaras kläder (hon åkte härifrån tidigare) och haft tid att både sminka mig och fixa håret (!).

Men, så kommer detta men. Vad gör man sen? Har kommit till poängen då dansa runt i underkläder gick från ganska härligt till rätt töntigt.

1 kommentar:

Zara sa...

Hehe, då fick mina grannar något att titta på dålig musik, syftar du på min el din då? :P

Skulle inte förvåna mig om jag kommer hem och halva min garderob e borta, haha, Men jag kommer till dig på ons då rånar jag dig! <3