tisdag 28 april 2009

Det är nu jag blir tjock


Jag och Ulrika möttes i skolan i morse. Vi var trötta, stressade, oroliga och ganska så uppgivna. Vi tog först en och en halv timme till att överanalysera vår tenta. Idiotiskt eftersom det endå inte finns något att göra längre. Sedan satt vi och deppade när vi insåg att vi var körda. Riktigt körda.
Efter att ha insett att vi förmodligen inte skulle fått något ordentligt pluggat i skolan (då alla i hela byggnaden också satt och överanalyserade sina tentor) så bestämmde vi oss för att åka in till stan och plugga. Valet var enkelt. Vi skulle besöka Systrarna Lindqvist så klart.
Detta är och jag menar det verkligen, världens bästa café. Allt smakar magiskt, det är helt osanolikt hur någon med sina två händer kan baka bullar som smakar så bra. Men vänta nu, jag är inte klar. En fika med vaniljbulle och hembakad fralla med grönsaker och ost plus dryck för 34 kronor! Som om inte det var nog så bar de ut det till oss och lagom till våra glas var tomma kom hon ut hela vägen ur cafét med en bringare och frågade oss snällt om vi ville ha mer. Vid de här laget stirrade jag bara på denna kvinna som måste vara en Ängel.

Inga kommentarer: