lördag 4 april 2009

Äntligen!


De senaste veckorna har utbildningen nått en helt ny nivå och jag älskar det. Trodde aldrig jag skulle göra något som känns så rätt. För varje dag som går kommer jag ett steg närmare mitt mål. Att ge en injection känns lite som vardagsmat redan och jag måste säga att jag är imponerad av mig själv, jag har det i blodet! Den här veckan fick vi utföra venprovtagning, ett prov jag varit lite nervös inför eftersom det känns "lätt" att gör fel! Jag var först ut och det gick utmärkt, min patient (gulli) överlevde! Jag kände mig säker på greppen och litade på mig själv.
Inom ett par veckor är det dags för tentan som beskrivs som "det värsta under hela utbildningen" och jag är minst sagt nervös, jag hart hört rykten om att jag till och med sjunger om cellernas funktion i sömnen!

Inga kommentarer: