söndag 5 april 2009

fel

Hur jag än gör ibland så verkar det vara fel. Om jag svara glatt, så är det fel. Svarar jag neutralt så är det fel. Svarar jag inte alls så är det katastrof. Något säger mig att det nog inte handlar speciellt mycket om mig. Att försöka möta någon som inte förstår att världen som den befinner sig i är en värld vi andra inte är en del i , en fantasivärld där verkligeheten blivit skev. Där något som är omöjligt, osanolikt och inte sant blir sanning, sannolikt och möjligt. Jag finns inte i den världen, jag är inte där och jag vill inte vara en del av den.

1 kommentar:

Max sa...

Jag tror inte du behöver ta det så hårt. Jag, till skillnad från dig har väldigt lite uttfyllnad av mina dagar - och då blir man galen av alla tankar och funderingar.
Vilket fall som helst så ska jag för första gången träffa min terapeut imorgon - Det kan nog vara lägligt efter allt som hänt! Lev livet Olga! Jag hämtar Engla på Lördag eftermiddag!