torsdag 22 oktober 2009

Skatteverket ser undrande på mitt val av man

Vi traskade bort till vårt lokala skattekontor tidigare idag för att fixa ett par saker. Egentligen stod det tre saker på vår lista, vissa mer eller mindre viktiga.

1.Nytt inbetalningskort till restskatten, bortslarvat.

Mannen i disken såg på Dennis med en blick som talade för att han tyckte han var en slarvpelle.

2. personbevis utdrag så vi kan bevisa vi är sambo i samband med Dennis nya passansökan, då passet var chockerande nog bortslarvat.

Mannen kollade nu med en blick som sa att han var en obotlig slarvpelle och att han besvärade hans dag.

Det var någonstans här vi även insåg att vi inte alls är sambo enligt pappret, där står fel! Han bor tydligen på 5e våningen och jag på 6e, nu kollade även jag på Dennis med en blick som sa mer än tusen ord. Hur svårt är det att hålla koll på vilken våning han bor på?

3. Vi bad om papper för hindersprövning.

Nu kollade mannen inte på Dennis utan på mig med en blick som sa " du kommer döda denna man innan åldern gör det". Och sedan sa han, slarvar ni bort något mer kan ni bara komma in så skriver jag ut nytt, och det är bra om ni lämnar in ansökan i tid.

2 kommentarer:

Miranda sa...

Hindersprövning?? Ska ni gifta er inom fyra månader? Vad hände med 2011? Nu blir jag nyfiken!

olga sa...

haha nädå, vi har inte brottom. Var mest på skoj, inget inskickat eller så ;) Det som sagts är fortfarande aktuellt!