tisdag 13 oktober 2009

8 långa veckor

Igår var första dagen för den här terminens praktik. Jag läser till sjuksköterska, för att bli barnmorska. Den här terminen går jag med en undersköterska och får knappt agera skötare. Märk min besvikelse när jag fick arbetsuppgifter som att skura toaletterna, diska och tvätta, oj va långt ifrån förlossningar och lite aktion vi var!

Det är helt okej, vad som INTE är okej är alla arga undersköterskor som varit röda i ansiktet av irritation när jag dragit vissa liknelser mellan undersköterskor och städare när detta sedan visar sig vara ganska mycket sanning på min praktik.

Jag skall inte utveckla detta inlägget något vidare då jag vet att detta ämne har en tendens att , ska vi kalla det irritera. Men det kommer bli åtta långa veckor.

(för att göra ett litet förtydligande innan jag retat gallfeber på för många så vet jag väl om att det finns massor av duktiga undersköterskor som kan minst lika mycket som sjuksköterskor. Just på mitt boende tycker dom att sånt som basala hygienrutiner är något onödigt och handspriten står långt in i skåpen.)

Inga kommentarer: