tisdag 13 oktober 2009

Nu äntligen!

Vi försov oss i morse. Varför? Ja, vad ska man säga. Engla kom inte in vid 05.10 som hon annars brukar för att väcka oss utan runt 8 snåret. Vad hade hänt? Jag vet inte exakt, för någonstans från det att Engla vaknade och det att hon kom in till oss hade hon hittat en påse med polly, dregglat halva över soffa och kuddar, satt i sig den andra halvan och var på det stora hela väldigt nöjd med morgonen.

Efter att ha tvättat rent Engla som faktiskt skulle befinna sig på dagisfotografering helst utan choklad i hela ansiktet en kort stund senare skyndade jag iväg i den kalla hösten. Herrgud va kallt det blivit! Gick in på Wayne´s Coffe, som förövrigt för just det sämsta Coffe och kakor jag någonsin hela mitt liv har smakat och köpte en kopp choklad. Den smakade som allt annat på Wayne´s vidrigt men hjälpte mot kylan.

Satt där sedan fram till Lunch och tryckte in microbiologi och farmakologi i huvudet, köpt en vidrig micro lunch på Wayne´s till det fantastiska priset av 70 kronor och pluggade sedan sönder det som var kvar av mitt huvud.

Fick på det stora hela mest in efter 6 timmars intensivt plugg, Strephtococcos epidemis (tillhör normalfloran på huden). Och då kan det till och med vara så att det är felstavat.

Inga kommentarer: