onsdag 7 oktober 2009

Det där med barn enligt boken

Engla är känd bland många som otroligt självständig och där är jag beredd att hålla med till tusen. Vill hon titta på tv så startar hon tvn, vill hon ha hjälp så ber hon om det, annars så leker hon mest för sig själv på och kommer bara ut till oss för att bjuda på något hon lagat en på sin spis. Ibland försöker jag vara en del av leken, men då brukar hon kunna bli irriterad för hon tycker jag tar hennes leksaker. En bestämd dam med andra ord. Det mamma är bäst på anser Engla är baka kakor och läsa böcker. Så ja , jag antar hon har gjort mig till en bullmamma? Hur som helst, Engla försvann någon minut medans jag diskade och blev oroväckande tyst. Letade snabbt upp henne (i vår enorma lägenhet!) och såg att hon hade gjort sig ett fotbad. Jo, ni läser rätt. Min 1,5 åring satt i badrummet på en handduk med fötterna i en fotbalja och med varmt skönt vatten som hon sprutade ner i den samtidigt som hon masserade foten med andra handen. Tre klossar ville hon inte bygga torn av på BVC men göra fotbad det kan hon!(förövrigt så byggde hon senare på eftermiddagen sitt första torn här hemma med h ela 7 klossar!) Nu sitter vi i badrummet båda två, vattenlekar är ju trots allt säkrast under uppsikt och Engla har nu gått över till att duscha håret.

2 kommentarer:

Miranda sa...

Jag saknar er så!! Vill träffa Engla och se och höra hennes framsteg! Fotbad verkar ju mysigt=) Och jag är nyfiken på vad hon och Truls kommer att diskutera och leka!
Puss /M

Olga Matilda Stevens sa...

Saknar er med! Vill höra allt nytt som händer runt om kring er som jag helt missar! Det kommer nog bli en heldel hyss känns det som ;)