onsdag 7 oktober 2009

20 Månader




Hade en lugn morgon här hemma då jag och Engla är ensamma ett par dagar. Vi åt frukost framför tvn och läste böcker i sängen. När klockan började närma sig halvåtta frågade jag Engla om hon skulle gå på dagis idag och det ville hon naturligtvis och sprang genast och hämtade kläder och klädde på sig. Sprang till dagis och försvann in bland barnen innan jag ens hann reagera och vinka hejdå. Hämtade min kicka redan efter två timmar för BVC besök. Englade vägde nu 10.160 gram och var 84 centimeter lång. De vägde henne tre gånger då de tyckte det var märkligt hon hade halkat ner tre "prickar" på skalan. Men vi konstaterade att hon hamnat på normalkurvan nu när jag slutat amma och att hon alltså växer som hon ska.
Bygga torn däremot kunde hon inte, eller kunde och kunde. Hon KAN men tycker det är mycket roligare att kasta/riva klossarna. Men hon visade stolt (efter lite tjat från stolt mamma som tjatade om hur duktig hon var) peka ut alla hennes kroppsdelar.
Ska strax hämta Engla på dagis igen. Hon fick tre vacciner idag också så lika bra att hon får komma hem och vila lite.

Inga kommentarer: