onsdag 7 oktober 2009


Engla var så duktig idag när hon skulle få sprutor och jag kände ungefär samma sekund som jag förstod att det var sprutor på gång att jag visste för mycket. Helt plötsligt var det inte bara en spruta i mina ögon, nu var det bra mycket personligare än så, var personen som skulle få den stora uppgiften den värdig? Visste hon exakt var nerver var och skulle hon sprita av huden på rätt sätt. Skulle hon använda handskar och skulle hon tvätta händerna enligt föreskrifterna.

Hur sköterskan klarade sig i mina ögon kommer jag inte skriva här, det kan ni ju räkna ut när vi talar om svensk sjukvård. Men Engla klarade sig i alla fall och satt avslappnad och fin i mitt knä men tyckte inte stelkrampen var någon höjdare!

2 kommentarer:

Catrin sa...

Hej Olga! Hoppas att allt är bra med dig. Nu har jag kikat lite på din blogg,men det kommer definitivt bli mer. Så roligt att läsa hur ni har det! Kram från Catrin

Olga Matilda Stevens sa...

Va roligt! Hoppas allt är bra med dig med och att vi ses snart! :)