onsdag 16 februari 2011

ni ser jag gör tummen upp?


När sommarkurserna skulle sökas förra våren satt jag med min stora syster och gjorde detta. Vi läste sida upp och sida ner vad som fanns. Massor av flummiga och roliga kurser. "Sociologi är ju intressant" säger min kära syster. Okej tänker jag, sociologi är intressant.
Kan lova att varje medlem i Stevens familjen sedan fick engagera sig i min kurs för jag ens skulle nå upp till godkännt. Det var inte min grej kan vi lite enkelt beskriva det. Boken jag så glatt nu håller i är världens mest värdelösa bok där jag inte för en sekund förstod vad jag läste. Kanske inte författarens fel, utan snarare min bildnings. Men hur som helst. I min hemtenta ingår att beskriva de sociologiska och pedagogiska effekterna och då helt plötsligt tjänade vi in pengarna på denna värdelösa bok. Pedagogik boken är heller ingen fara. Dennis gjorde samma misstag som jag , fast i ett annat ämne.

Inga kommentarer: