fredag 11 februari 2011

Dennis skyller på anknytningen..

Vi var på föräldragruppsträff idag. Trevligt! Där visades en film om anknytning och hur man skall prata med sitt barn och förbereda det på vad som komma skall , tillexempel vid blöjbyte.

Kommer in på toaletten som jag 30 minuter tidigare städat och som luktade härligt av rengöringsmedel (innan Dennis och Wilmer besökte den!). Mitt fram på golvet ligger nu en öppen bajsblöja och den rena dofter är långt borta.

Jag: "Dennis vafan!"
Dennis: "Men det är ju jag som läser mest tidning här inne, det är jag som bestämmer vilka som skall ligga överst"
Jag: "Men vafan har du möblerat om tidningarna också, jag läser väl också... Det var blöjan jag syftade på"
Dennis: "Men det var bara för jag var tvungen att prata med Wilmer om vad jag gjorde och samtidigt ha ögonkontakt, det går inte vika ihop och slänga blöjor då också, då förstör man vår viktiga stund.
Jag: "Det är ditt försvar? Bajsblöja på golvet 10 minuter innan vi ska ha gäster pågrund av anknytningsjobb?"
Dennis: "Ja, tänk va illa, de ger osäkra första gångspappor prestationsångest av de där filmerna, tänk om jag missat något...."

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Go Dennis!
Fredrika