måndag 17 januari 2011



Vaknade efter en natt av för lite sömn. Inte bara ett barn utan två barn höll igång inatt och jag minns luddigt att Engla och Wilmer grät och skrek och Engla med hög röst sa "Vi är så himla ledsna jag och Wille". Jag och Dennis var nog ungefär lika förvirrade och trötta och fatta inte va dom grät över. Nåja. Lite sömn eller inte, i väg till skolan och upprop och så var termin 5 igång! 36 stycken räknade jag oss till, hälften har alltså trillat bort på vägen.
Påvägen till skolan hade jag en ängel med mig. Valde av någon konstig anledning att köra en annan väg till skolan, var stressad och tänkte att fartguppen som är på min vanlig väg skulle sinka mig. Tänkte någon sekund innan jag bestämmde mig att man "nog" kunde köra ett annat håll och vet faktiskt inte varför jag just denna morgon kom på den tanken. Körde och svor över alla långsamma i*ioter på motorvägen och kom till skolan nöjd över att ha sluppit fartgupp och 30 vägar. Något inte alla i vår klass gjorde, vägen jag vanligtvis kör hade besök av farbror polis och tog både körkort och pengar på klasskamrater.

Inga kommentarer: