tisdag 25 januari 2011

vad ska jag göra nu?

Jag vet att jag kan städa. Men det är ju inte är rättvist att påpeka tänker jag eftersom det är ett evighetsjobb som dessutom är dödligt tråkigt. Lite röra gör att det känns som hemma. Kom till skolan klockan 09.00 i morse efter att ha stressat till dagis och varken hunnit med frukost eller borstning av håret. Väl där möts jag av min basgrupp som informerar mig om att jag inte behöver komma igen fören på fredag. Det jag skrev igårkväll var det jag behövde. Heltidsstudier säger BTH, 40 timmar i veckan, verkligen? 1,5 timmar måndag kväll och hela veckan är klar. Förstår ni, jag är heltidsstuderande nybliven tvåbarnsmamma med för mycket tid. Har detta hänt förut? Någon där ute borde skriva en artikel eller något, en dokumentär kanske.

Kvinnan med för mycket tid.

Inga kommentarer: