måndag 3 januari 2011

Bvc och fotografering

Bvc idag gick toppen (efter att vi lagt 20 minuter på att få bilen att börja rulla genom att Dennis puttade och jag gungade inne i bilen kom vi slutligen fram!). Wilmer hade gått upp ett halft kilo sedan senast och imponerade genom att vara på sitt bästa humör. Svarsleendena avlöste varandra och han visade hur stark han blivit i sin nacke och följde leksaker med blicken. Stora killen! Jag och Dennis stod som två stolta fån och bara log samtidigt som sköterskan visade hans färdigheter.

Efter BVC åkte vi och storhandlade. Eftersom vi tänkt lägga om kosten här hemma så blev det parmaskinka, mossarella, röda biffar och grönsaker i överflöd.

Efter storhandling körde vi raka vägen till Sjukhuset för att äntligen få tummen ur och fotograferas till tidningen. Att få oss alla fyra att bli bra på en bild var svårt eller kanske rent av omöjligt. Jag märkte dessutom att jag och fotografen prioriterade lite olika när vi tittade på bilderna. Jag försökte välja en bild där jag såg så bra ut som möjligt, han tittade på barnen. Barnen är ju alltid söta, jag däremot har dubbelhaka på 16 av 17 bilder. Hur lyckas man?. Hur som helst. Han valde tillslut en bild men bara lite dubbelhaka där Wilmer är bra och Dennis okej. Engla skulle han photoshoppa in och ja, det är samma fotograf som sist (Englas grisdagisfoto) men jag hoppas på det bästa.

1 kommentar:

Zara sa...

Ska ni vara med i tidningen??