fredag 7 januari 2011

Nu ska vi bli fit!


Eftersom Dennis hoppat in på 57an för att jobba, min älskade avdelning och dessutom kommit hem och konstaterat att stämningen är härlig där, kände jag mig ensam, uttråkad och deppig. Wilmer vill för allt i världen inte släppa mig en sekund och vill sova natt som dag på mig. Mysigt med bebis i all ära men herregud duscha, äta och bara vara själv med sin kropp efter 9 månaders uttlån är också helt okej. Åkte iväg för att hitta det perfekta babygymmet, tänkte vi kunde jobba på figuren båda två... men som alltid när jag kommer in på babyproffsen. Utbudet är för stort. Vad som verkar som 100 tals olika sorters babygym, mumin, pingu, laban. Det ena värre än det andra. Vad hände med att bebisar inte skall utsättas för för mycket färger och intryck? Varför kan dom inte göra ett vackert babygym med naturliga färger med figurer som föreställer träd, blommor och jord? Vilken bebis i världen har koll på vem mumin är liksom? Jag sket i babygymmet och körde på kungen av babysitters i stället. Träleksak framför kändes närmare det jag var ute efter även om bara de sketna träkulorna kostade lika mycket som ett vanligt babygym.

1 kommentar:

Anonym sa...

kolla bamses babygym jättefint =)