tisdag 2 februari 2010

Tisdag

Engla och jag har en riktig mysdag idag. Vi har lagt pussel och ätit frukost i soffan. Pysslat lite här hemma och nu medans Engla sover middag försöker jag få lite gjort vid datorn.

Nyårsafton firade vi tillsammans med Petter och Isabelle som är nära vänner till Dennis och ja nu mig också. När vi kom till småtimmarna och samtalen kring nyårslöften hade jag de vanliga. Gå ner mina satans sambokilo, äta bättre, leva bättre ja och så vidare. Petter, Isabelle och Dennis hade RIKTIGA nyårslöften. Gå till läkaren och kolla prover och lite sånt. Sånt som är bra och som det faktiskt finns en chans att man genomför (jag åt choklad till frukost till exempel som ett tecken på mitt nya sockerfria liv!). De övriga vid middagen röstade på något märkligt sett ner mina nyårslöften (visste inte ens det var tillåtet) och tyckte att jag skulle skaffa Linser, ta lite glykosvärden och kanske först och främst gå till tandläkaren som jag inte besökt sedan långt innan jag var gravid.

Linser är beställda, dock inte uthämtade. Glykosvärde är jag inte ett dugg sugen på att veta, skulle jag ångra mig så tar jag ju just nu ca 20-25 om dagen på andra människor och skulle väl kunna klämma in mitt eget finger där någonstans. Tandläkartiden har jag precis bokat och jag säger bara en sak om det. 600 spänn för att bli plågad i en kvart utan möjlighet att andas (jag andas genom munnen och brukar bli tillsagd att jag immar för spegeln). Vi får väl se hur jag känner kring de när dagen närmar sig, kan komma på många saker att göra för dom pengarna som är bra mycket roligare!

Inga kommentarer: