måndag 1 februari 2010

Min dotter - en skådespelerska!



Engla är en väldigt rolig lite tjej. Hon är nog förmodligen topp 10 bland dominantaste tvååringarna i världen och styr pojkarna på hennes dagisavdelning med järnhand (vi jobbar på det!!)och har en otrolig fantasi. Jag har nog nästan aldrig sett henne rädd eller otrygg i någon situation utan tvärtom alltid glad och lättroad. Hur som helst. De senaste dagarna har hon börjat förstå att man kan göra mammor väldigt rädda/roade genom att imitera något.

Scen 1. Engla tar en kudde, filt, nalle och ett par solglasögon lägger sig sedan raklång på golvet och varje gång någon går in i köket så börjar hon högt snarka. När någon börjar skratta drar hon som i en maffiafilm ner glasögonen och fnittrar tyst sedan lägger hon sig ner och börjar om genom att ropa på en person och låtsas igen.

Scen 2. Engla skriker AJ!! Jag halvspringer från andra sidan lägenheten och ropar Engla vad hände. Inget svar. Jag kommer in i köket. Engla ligger med huvudet ner mot golvet tillsynes medveteslös helt stilla. Jag ropar "ENGLA VAD GÖR DU?!!?" Engla börjar skratta och jag inser att hon driver med mig...

Två år?!!

Inga kommentarer: